piatok 21. marca 2014

Beseda s Evitou Urbaníkovou



V stredu 19.3 som bola na veľmi milej besede, s autorkou niekoľkých kníh, Evitou Urbaníkovou. Beseda sa konala v Prístave nádeje u nás v Banskej Bystrici. Táto chránená kaviareň vytvára príležitosti, pre pracovné uplatnenie ľudí s hendikepom. Kaviareň je naozaj útulná a dokonca má KNIŽNICU! Veľmi milé čašníčky, robia vynikajúcu kávu a tie zákusky sú fakt úžasné. Nemala by som to písať, ale môj kolega je zhodou okolností manžel Marcelky Konrádovej Václavkovej, ktorá sa o túto kaviareň stará a do práce mi zopár zákuskov, ako správny kolega, doniesol. Sú jednoducho vynikajúce.
No ale k besede. Evita trošku meškala, pretože mala ešte v ten deň, myslím že dve besedy, v iných mestách. Hneď v úvode veľmi milo prišla medzi dvere s uvítaním : " Dobrý deň, prepáčte, ale musím sa ešte vycikať."
Samozrejme čakateľkám zdvihla náladu o 100% :).
Evita je veľmi milá žena a myslím si, že je presne taká, akú si ju väčšina žien predstavuje. Je vtipná, správne ukecaná, srší z nej optimizmus, aj napriek tomu, že obcestuje za deň hádam pol Slovenska. Marcelka ju poriadne vyspovedala a Evita s radosťou odpovedala, na húfy otázok.
Dozvedela som sa ako jej kariéra vlastne začala a bola som naozaj prekvapená, aká je cieľavedomá a ide si za svojím snom. Predstavte si, že svoj prvý rukopis dala len jednému vydavateľstvu a keď ju odmietlo, postavila si hlavu a šup do banky. Zobrala si pôžičku a vydala si knihu na vlastné náklady. Prvých 7-tisíc kusov sa predalo tak rýchlo, že sa ani manažment Pante Rhei nestihol čudovať. Hneď ma napadla myšlienka, že to vydavateľstvo si muselo búchať hlavu o stôl, že ju odmietlo. A tak sa stala Evita jednou z najčítanejších autoriek na Slovensku. To mala ale guráž čo?
Prišlo aj na zmienku o filme, ktorý sa chystá na budúci rok do kín. Určite ste už počuli o tom, že jej prvotina Všetko alebo nič, mieri na filmové plátno. Scenár k filmu písala Evita spolu s režisérkou Martou Ferencovou, hlavnú postavu si zahrá obľúbená herečka Táňa Pauhofová a mužské postavy si zahrajú poľskí herci Pawel Delag a Michal Zebrowski. Inak švárni to junáci to vám poviem. Evita je z toho tak správe nadšená, že sa jej pri otázkach leskli oči.
Preberali sme aj ocenenia Panta Rhei Awards, ale Evita nechcela nič prezradiť. Zamkla si ústa na zámok s úsmevom, že si musíme počkať. Dnes som teda cestovala po internete a čo to zistila. Evita Urbaníková sa stala TOP autorkou za rok 2013. Touto cestou gratulujem.
Prišlo aj na podpisovanie a fotenie. Pri venovaní sa ma opýtala komu knihu podpisuje a po tom, čo som jej to povedala, ma Marcelka bonzla, že recenzujem knihy. Evitin výraz bol totálne nečitateľný, ale samozrejme som jej povedala, že knihu od nej som čítala a hanbím sa, že bola len jedna, ale za to bola naozaj dobrá.



1 komentár: