nedeľa 8. decembra 2013

RECENZIA : Chamtivosť J.R Ward


  • originálny názov : Covet (Fallen Angels #1)
  • počet strán : 432
  • vydané na SK : 2013 IKAR
  • kúpiť

anotácia : „Jim Heron, ty sa postaráš o spásu sveta.“ Osamelý štyridsiatnik Jim Heron nevie nič o vykúpení ani v také niečo neverí – jeho profesiou sa stala pomsta a hriech považuje za relatívny pojem. Všetko sa zmení, keď sa z neho stane padlý anjel a jeho úlohou je spasiť duše siedmich ľudí, ktorí podľahli niektorému zo siedmich smrteľných hriechov. Odmietnutie poslania neprichádza do úvahy.
Vin diPietro celkom prepadol obchodovaniu a hromadeniu majetku. Až v kritickej chvíli zasiahne osud a do cesty mu privedie neústupčivého samozvaného záchrancu Jima Herona a príťažlivú ženu. Pod ich vplyvom Vin postupne spochybňuje svoje pôvodné zásady aj životný cieľ. Keď si naňho začne robiť nárok zákerná temná sila, Vin sa rozhodne spolupracovať s padlým anjelom. Nielen preto, aby si získal lásku, ale predovšetkým aby očistil vlastnú dušu.

Moje pocity :

J.R.Wardová je pomerne známa spisovateľka, ktorú mnohí poznajú práve inou sériou, ale za to známejšou, v českom preklade Bratrstvo černej dýky. Ja som sa ňou dala dosť rýchlo navnadiť a prečítala som si hneď niekoľko dielov za sebou. Čím sú jej knihy iné? Určite sú pre dospelých a nájdete tam mnoho mnoho a ešte viac erotiky. Jej knihy sú vyslovene tie typy, pri ktorých túžobne očakávate ďalšie diely a pritom sú to tie knihy, ktoré sa hanbíte čítať na verejnosti, pretože sa počas čítania budete na 100% červenať na miestach, o ktorých ste si mysleli, že sa tam červenať ani nedá :D.

A teraz o tom, že to nie je len o erotike.

Wardová je ten typ spisovateľa, ktorá príde a napíše neokukaný príbeh. Tento má byť o anjeloch, ale... je to niečo úplne iné a nemôžete čakať nejaké anjeliky, ktoré budú lietať okolo a zahľadia sa do krásneho dievčaťa. Máme tu nebo a peklo a odveký boj. Medzi to príde Jim Heron, ktorý sa stal vďaka svojej povahe, ktorá má v sebe aj dobro aj zlo /50 na 50/ a ich boj má za úlohu v podstate rozhodnúť. Má spasiť 7 duší, pretože je ako inak 7 smrteľných hriechov a áno tou prvou je chamtivosť. A tak začína príbeh premeny jedného bohatého sexi chlapa menom Vin, ktorý si postupne svoj hriech začína pomocou Jima uvedomovať a samozrejme do toho všetkého vhupne aj milovaná žena, ktorá už celkom zmení Vinove pocity, zmýšľania atď., atď, atď....

Kniha začína dosť pomaličky, pretože autorka musela vysvetliť kopec informácií, ktoré v knihe potrebovala nielen prepojiť, ale aj otvoriť pre budúce diely. Zoznamujeme sa s postavami, s celým poslaním Jima Herona a prostredím, v ktorom sa bude ďalej dej odohrávať. Až neskôr sa začal otvárať väčší kus akcie a povedala by som, ku koncu akčnosti. Čo sa týka môjho názoru? Prečítala som a viem, že kniha je a viem, že Wardová vie písať aj niečo iné, ale nemám veľmi potrebu čítať ďalšie diely.  Nepáčilo sa mi to až tak, ako predchádzajúca séria a postavy vo mne nezanechali také dojmy, aby som dychtila za ďalším dielom. Jednoducho mám pocit, akoby tie postavy neboli dostatočne hlboké. Nesadol mi ani príbeh a dosť som sa do čítania nútila. Príbeh je rozprávaný viacerými postavami a je pravda, že autorka sa snažila o to, aby sme im všetkým videli do hlavy. Bolo to dosť o myšlienkach a o tom, kto ako vidí do problému. Wardová dokáže postavu potopiť, no veľmi pekne ju dokáže aj obohatiť a preto to bolo ako na horskej dráhe. Jednu vec musím vyzdvihnúť. Páči sa mi, ako dokáže dať postavám do vienka odpúšťanie, pritom v reálnom živote by to nebolo až také jednoduché. Ona to dokáže v deji tak pekne popísať a vysvetliť, že tomu aj napriek tej nereálnosti uveríte a súcitite.

Niekde som čítala, že erotiky do knihy dala celkom dosť, no po predchádzajúcej sérií som na pochybách, pretože tam toho bolo teda natrieskaného viac. Tu sa teda celkom krotila. Jej písanie bolo z môjho pohľadu u tejto autorky vždy perfektné a vždy vedela ako pritiahnuť čitateľa aby knihu neodložil. Bohužiaľ pri mne to v tomto príbehu nefungovalo. To bude asi nejaká podivná chémia. Každopádne tí čo ste už od autorky niečo čítali, odporúčam na Chamtivosť pozrieť a tí čo ste od nej ešte nič nečítali, pôjdete vabank. Toto je proste literatúra, ktorá nesadne hocikomu. Buď ju odhodíte do najbližšieho kúta ako vyhodené peniaze, alebo ju dáte do zbožňovanej poličky. Chamtivosť = BUĎ / ALEBO.

Knihe dávam dva mesiačiky 

Vydavetľstvu Ikar ďakujem za recenzný výtlačok a gratulujem k výberu obálky. Tá sa teda ohromne podarila ak beriem do úvahy to, že originál vyzerá asi takto :  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára