piatok 28. júna 2013

Zaostrené na ...



...KNIHU

Dnes som si zaostrila na knihu KARANTÉNA SAMOTÁRI. Prečo som si vybrala práve túto? Dôvod je jednoduchý. Čakala som totálne priemernú knihu a po dočítaní mi spadla sánka o dve poschodia. Málo sa o nej hovorí a pritom ten nápad, ten dej, tie postavy boli fakt dobre premyslené. Po dlhom čase si môžem povedať, že sa teším na ďalšiu časť a ja pevne dúfam, že bude. Prečítajte si recenziu tu.
A teraz ku knihe, ktorá ma vďaka Karanténe oslovila. Jednak tak isto ako Karanténa vyšla kniha vo vydavateľstve Fortuna Libri a po druhé, táto kniha je tiež nie až tak celkom známa. Chlapec nikto je tiež kniha, ktorá na prvý pohľad nie je to pravé orechové, čo ako prvé vidím v kníhkupectve a hneď to kúpim. Ale vďaka Karanténe, ktorá ma naozaj prekvapila, očakávam niečo obdobné pri knihe Clapec nikto.

Je to tínedžer bez identity a minulosti. Dokonalý vojak, ktorý v každej situácii koná bez strachu, súcitu či hnevu.
Málokto si ho všimne a nikto mu nevenuje pozornosť. Zrazu sa objaví v novej škole, v novom meste, s novým menom a nájde si niekoľkých priateľov. Keď člen rodiny jeho nového kamaráta umrie prirodzenou smrťou, misia je splnená. Odchádza za novým cieľom.
Problém nastane, keď má za úlohu postarať sa o starostu New Yorku. Starosta mu pripomína otca a s jeho dcérou má veľa spoločného. Veľmi hlboko v ňom je totiž schované dieťa, ktorým kedysi bol, tínedžer, snívajúci p normálnych veciach, akými sú domov a rodičia, mladý muž, čo sa chce oslobodiť. Túži po týchto veciach natoľko, aby misiu sabotoval?


... FILM

Tento týždeň fičím na Hviezdnych vojnách. Vďačím za to synom, u ktorých momentálne celé Star wars idú ako maliny. Od kinderok, cez LEGO, po knihy a samozrejme filmy. Všade kde sa pozriem sú jediovia :D, tak ma to celkom dostalo a po dlhóóóóóóóóm čase som opäť podľahla kúzlu. Normálne odporúčam všetkým.  Obi-Van Kenobi, princezná a samozrejme  Anakin Skywalker... 


Tak čo? Podľahli ste tento týždeň aj vy nejakej dobrej knihe či filmu? Píšte do komentárov, nech sa môžem inšpirovať :).







5 komentárov:

  1. hehe Star Wars to je jedna z mojich srdcoviek :D ale osobne mám rada len pôvodnú trilógiu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pěkný článek. Star Wars je úžasné, ale Star Trek mám ráda taky.
    Mona

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Neviem prečo, ale hneď ako som uvidela knihu Chlapec nikto, zaumienila som si, že ju musím mať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tie 2 knihy by som si veľmi rada prečítala, už som o nich čítala samé chvály 8)

    OdpovedaťOdstrániť