nedeľa 24. júna 2012

RECENZIA : Kúzla Aprilynne Pikeová


  • originálny názov : Spells (Wings, #2)
  • počet strán : 352
  • vydané na SK : 2012 Fortuna Libri
  • kúpiť
anotácia : Hoci Laurel prijala fakt, že je víla, odmieta sa otočiť chrbtom k svojmu životu vo svete ľudí, a najmä k svojej prvej láske Davidovi. Počas pobytu v Avalone však zisťuje, že ani jej city k uhrančivému víliemu strážcovi Tamanimu nie sú celkom zanedbateľné. Je len otázkou času, kedy Laurel bude musieť spraviť rozhodnutie, ktoré zlomí jej srdce.
Ako si Laurel poradí s pretrvávajúcou trolou hrozbou a ako sa vyrovná so svojimi rozporuplnými citmi, sa dočítate v pokračovaní vílej fantasy série z pera mladej americkej autorky Aprilynne Pikeovej.

Moje pocity :

Na pokračovanie Krídel od Aprilynne Pikeovej som sa celkom tešila z dvoch prostých dôvodov. Bola to krásna rozprávka pre teanegerov a zamilovala som si dej a druhý dôvod bola postava, ktorá urobila na mňa taký dojem, že som jednoducho potrebovala vedieť, ako to s ňou bude pokračovať ďalej. V ďalších riadkoch sa k nej dostanem.

Autorka vymyslela sériu Krídla, ktorá má ľahký dej, jednoduché opisy, nežnú hrdinku a milostný trojuholník a ak chcete jednoducho vypnúť z týždenného zhonu, je to presne to, čo potrebujete k čítaniu. Nečakajte žiadne strašné haló, žiadnu akciu a napätie, jednoducho táto séria je jedna veľká rozprávka, po ktorej budete mať v noci pekné sny. 

Po Krídlach som nevedela čo môžem ešte od pokračovania očakávať, pretože som si nevedela celkom predstaviť o čom ešte chce autorka písať. A ona mala určite záložný plán, pretože sa mi otvoril nielenže vílí svet a všetky techtle mechtle akolo Avalonu, ona nám predstavila celú grupu víl, jej členenie, vzťahy a ako to  v tom vílom svete vôbec funguje. Nie neskončila, pretože toto je možno začiatok. Laurel sa učí čarovať, Laurel miluje Davida, David miluje Laurel a čo Tamani? A potom si k tomu pripočítajte zaujímavú zápletku s trolmi a vyjde vám úžasný vílí príbeh.

Sem tam ma vyrušovalo opisovanie celej tej botaniky, ale samozrejme bez nej by to asi nebolo ono, keďže kvety sú hlavným záchytným bodom v tejto knihe. Autorka evidentne ale musí milovať kvety :D ! Ak chcete niečo vyspelšie, určite to neočakávajte pri knihe Kúzla. Toto je príbeh o jednej malej víle, ktorej puk zasa vyrazí z chrbta a ktorú čakajú nejaké tie nástrahy života, nie je to však niečo pre staršie ročníky. No a čo by som autorke vytkla? Evidentne sa priatelí s Cremerovou, pretože ten milostný trojuholník sa nápadne podobá toho z Nočného tieňa :D. David mi ani v tejto časti totiž neprirástol k srdcu, naopak Tamani bol vyslovene svetlejšou chvíľou knihy. No ale autorka si zjavne myslí, že ho môže len tak šupnúť do šuflíka a David bude hrdinom knihy. Škoda. Pevne verím že sa ešte stane zázrak :D. Ostatné postavy si nechali prvotný šmrnc z prvej časti a možno to trošku oživili rýchlejšie dejové náväznosti. Celkovo bol druhý diel série zaujímavejší a ja som si pri ňom neskutočne dobre oddýchla. 

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri.

 a pol mesiačika

2 komentáre:

  1. jej tiež mám radšej Tamniho, a veľmi mu držím päste :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zatiaľ som čítala iba prvý diel (nedávno:D) a nemám rada ani Davida ani Tamaniho, teda nie nejako extra...xD A vidím, že druhý diel pokračuje tak podobne ako prvý, no, aj tak by som si ho rada prečítala, je to fakt oddychovka.:)

    OdpovedaťOdstrániť