streda 18. januára 2012

RECENZIA :Záblesk Alexandra Adornettová


  • originálny názov : Halo
  • počet strán : 333
  • vyšlo na SK : Ikar
  • kúpiť
anotácia :  Hoci sa v ospalom mestečku Venus Cove nikdy nič zvláštne nedeje, práve sem sú vyslaní traja anjeli – bojovník Gabriel, liečiteľka Ivy a neskúsená Bethany, aby plnili svoje poslanie na Zemi a postavili sa proti silnejúcim temným silám. Bethany je z trojice anjelov najmladšia a viac než silám Zla musí čeliť volaniu vlastného srdca, ktoré ju priťahuje k mladíkovi Xavierovi. Láska anjela k pozemskému chlapcovi však porušuje všetky zákony neba a ani nebesá nie sú nekonečne trpezlivé. Navyše sa v mestečku nečakane zjavuje tajomný študent a každému pripomenie, že nadprirodzené sily nebývajú len láskavé a dobrotivé. A čo je najhoršie, zálusk si robí aj na Bethany, ktorá sa tak ocitá v smrteľnom nebezpečenstve.

Moje pocity :

Kniha, ktorá vystavuje svoju nádhernú obálku v kníhkupectvách už od minulého roka, konečne strávila nejaký čas v mojich rukách. Očakávala som od nej veľa a preto som bola trošku sklamaná a moje očakávania padli, možno až príliš rýchlo.

Moja priateľka je anjel
Traja anjeli zoslaní na Zem, aby bojovali s temnými silami, bol určite pekný námet. Hlavne v dobe kedy sa do kníh dostávajú samí padlí anjeli, bolo toto spestrenie. Hlavná hrdinka krásna Bethany sa snaží splynúť s davom a na škole si hne´d nachádza priateľov. Chtiac nechtiac sa zahľadí ( kto by to bol povedal ) do najobľúbenejšieho a najkrajšieho chlapca zo školy, Xaviera. A tu je pes zakopaný. Tuctové prevedenie, kde som presne vedela, ako to bude prebiehať ďalej. Žiadne prekvapenie sa nekonalo a nekonečná romantická zápletka sa predlžovala a tiahla som 3/4 knihy. Nebolo to zlé, ale.... Autorka, na to že je pomerne mladučká, má prekrásny štýl písania. Taký jemný a jej opisy sú veľmi precízne, no bolo to na mňa až príliš presladené.

Sme tu, aby ľudia opäť uverili v lásku.
Vyzdvihnúť musím vedľajšie postavy knihy. V každom prípade sa kniha oplatila čítať aspoň kvôli Gabrielovi, ktorému autorka dala veľmi dobré fyzické či psychologické predpoklady, aby ho čitateľky milovali. Garantujem, že túto postavu budete milovať či sa vám kniha páči alebo nie. Takže ak sa v budúcnosti zjaví v TOP10 najlepších mužských postáv, nebudem sa ani trochu čudovať. Druhá vedľajšia postava až tak dobrá nebola. Ivy mala podľa mňa žalostne málo priestoru a bola veľmi skromne pojatá. Akoby tam bola len do počtu.

Keď slzy anjelov zaplavia zem, pekelné mocnosti slávia svoj deň.
Dlhá romantická zápletka sa ako inak skomplikovala na plese. Aké očakávané a klišoidné. No a vďaka tomuto počinu si u mňa aj kniha Záblesk vyšvihla. Nekonečné vyznávanie lásky medzi Xavierom a Bethany, malo aspoň na chvíľu pauzu a ja som si popravde vydýchla.
Záblesk nie je určite zlá kniha a ak máte radi anjelsku tématikju a veľa romantiky, určite si prídete na svoje. No ak čakáte neuveriteľné zvraty, akciu a napätie, oblúkom sa jej vyhnite. Ako by som nazvala túto knihu jednoduchým slovným spojením? " Záblesk je kniha ku poobedňajšej kávičke. "

Pokračovanie knihy s názvom Hades sa v slovenských končinách bude volať pravdepodobne Záhrobie a je plánované vyjsť v máji tohoto roka. Prekladateľ tejto trilógie mi v dávnejšom príspevku komentoval prečo je názov knihy taký aký je. Keďže originálne názvy sú Halo, Hades a Haven  rozhodli sa že počiatočné písmeno v slovensko preklade bude Z. Čiže Záblesk, Záhrobie a predbežne Zrodenie.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára