utorok 27. decembra 2011

RECENZIA : Údolie : Hra Krystyna Kuhn


  • originálny názov : Das Tal Season 1.1. Das Spiel
  • počet strán : 256
  • vydané na SK : December 2011 Slovart
  • kúpiť
anotácia : Je tmavé… Leží uprostred pustatiny… A skrýva strašné tajomstvo... Noví študenti Grace College oslavujú príchod do školy zoznamovacím večierkom. No čoskoro si Julia s kamarátmi uvedomia, že v údolí uprostred kanadských hôr sa dejú čudné veci. Prečo je v okolí školy toľko tabuliek so zákazmi? A prečo sa údolie nedá nájsť na Google Earth? Situácia sa vyhrotí, keď pred očami Juliinho brata skočí do Zrkadlového jazera akési dievča, ktoré vír okamžite stiahne pod vodu. Ale Robertovi nikto neverí – dokonca ani Julia. Ešte netuší, že v údolí vyjdú na povrch temné tiene minulosti, ktoré považovala za uzavreté.

Moje pocity :

Vydavateľstvo Slovart odštartovalo s novou sériou kníh nazývanou Údolie. V Nemecku je táto séria dosť populárna a preto som bola na prvú časť, s názvom Hra, celkom zvedavá.

Všetci určite poznáte ten pocit, keď otvoríte knihu a máte z nej pocit, že ju chcete vrátiť presne tam odkiaľ prišla. Zdá sa vám nudná, dej nepostupuje akoby ste chceli. Knihy väčšinou čitateľa upútajú hneď zo začiatku, hneď prvými kapitolami, začínajú akčne, alebo nás vsunú do deja závratnou rýchlosťou a my sa nestačíme čudovať. Pri tejto knihe to tak nie je. Začiatok ma absolútne nebral a čuduj sa svete, keď som otočila poslednú stránku, pochopila som, že autorka ani akčne začať nemohla, pretože by sa z knihy stal brak, nudná motanica s rýchlym koncom, ktorý by sme aj tak prekukli rýchlejšie, než by sme sa vôbec k nemu stihli dostať.

Krystyna Kuhn si založila súkromné a desivé miesto s názvom Údolie a pekne postupne nám odkrýva, čo je toto miesto zač a aké majú všetci, čo navštevujú školu v jeho útrobách, tajmstvá.
Príbeh, ktorý začína príchodom súrodencov Julie a Roberta, má nádych tajomna, je desivý a tak isto tu nájdeme slušne premyslenú kriminálnu zápletku. Každou kapitolou sa vám otvárajú dvierka a vy spolu s knihou putujete nielen tajomstvom Údolia, ale garantujem vám, že budete doslova nervózni a budete prahnúť po informáciách o Julií a Robertovi.

Proste som sa potrebovala rýchlo dostať ku koncu aj vďaka vedľajším postavám a bola som vyvedená z miery, keď sa všetko rozuzlilo. Veľký počet vedľajších postáv býva zväčša mínusom, ale pokiaľ ich autorka dokáže tak dobre charakterovo a aj fyzicky opísať, nie je problém. Boli veľmi dobre zapamätateľné. Preklad sa vydaril, celkovo sa kniha veľmi dobre čítala. Autorka ma celkom zmietla v dvoch bodoch. Najprv ma uviedla do napätia, potom ako by sa napätie dostalo do zlomu, kedy som si už myslela, že viem ( jednoducho viem o čo ide a ako to skončí ) a zrazu akoby nič, ma znova dostala do neistoty a váhania a rozmýšľaním nad príbehom. Pche.... sa jej podarili kúsky teda :D
Vydavateľstvo Slovart má už pripravenú druhú knihu z tejto série a bude sa volať Údolie : Katastrofa. Vyjde 15.2.2012, takže chvala bohu nemusím čakať dlho a koniec, ktorý si doslova pýtal okamžite druhú časť, je v dohľadne .
 A aby som nezabudla chválim slovenský cover knihy. Je úžasný, tak farebný a moderný. Veľmi sa mi pozdáva a ako vidíte druhý diel už vydavateľstvo tiež premyslelo. Knihy sa budú k sebe veľmi pekne hodiť.

Ďakujem vydavateľstvu Slovart za zaslanie recenzného výtlačku .


1 komentár:

  1. Túto knižku a aj seriu zboznujem.Ked som si Hru prvy raz pozicala z kniznice som ju zacala citat a uz aj na druhy den bola precitana. S recenziou uplne suhlasim. Najviac ma zaujimalo ako sa ta vrazda vyriesi a aj to ako to dopadne s Juliou a Chrisom.Som zvedava aj na Katastrofu. Ahoj :-)Patty

    OdpovedaťOdstrániť