štvrtok 24. marca 2011

RECENZIA : Čas anjelov ( Pieseň Serafov ) Anne Rice


  • originálny názov : Angel Time
  • počet strán : 216
  • vydané na SK : 2011




Je nájomný vrah už 10 rokov. Pracuje pre tých dobrých, pre toho, koho volá pán Správny. Ten, ktorý si ho už 10 rokov najíma na odstraňovanie ľudí.

Lucky ozajstným menom Toby už nemá nikoho. Je sám a je odkázaný len na mobilný telefón, ktorý zazvoní len vtedy keď treba niekoho zabiť. Jeho oddaným priateľom je lutna a jediné miesto, kde môže uvažovať nad vlastným životom a utápať sa v žiali, je hotel Mission Inn a v ňom jediná izba, do ktorej sa neustále vracia. Všetko sa ale zmení keď dostane Lucky telefonát zo zákazkou, zabiť človeka práve v tej izbe.


Po dlhom váhaní a utápaní sa vo vlastnej mysli privolí a vraždu vykoná, keď sa zrazu pri ňom zjaví anjel Malkiáš. Malkiáš mu ukazuje minulosť, ktorá ho neustále trápi. Pripomína mu ako jeho otec zomrel v base, matka, ktorá sa neustále opíjala a súrodencov o ktorých sa Toby musel starať. Ako musel živiť svoju rodinu. Nikdy by mu nebolo napadlo, že sa raz vráti domov a nájde všetkých mŕtvych a nikdy by mu nenapadlo, že to urobí jeho neustále opitá matka. Ukáže mu aj to ako sa dostal k pánovi Správnemu a keď si Toby uvedomí čo vlastne posledných 10 rokov robil kľakne na kolená a prosí o odpustenie všemohúceho.


Malkiáš mu ponúkne zbavenie sa všetkých hriechov, ktoré napáchal. Berie ho do stredovekého Anglicka, aby zachránil židov Meira a Fluiru. Z Luckyho sa stáva mních Toby a musí si vypočuť príbeh Fluiry a vymyslieť plán ako z ich zapeklitej situácie von.

Čas anjelov je kniha na ktorú som sa tešila, ale keď som ju začala čítať mala som pocit akoby sa zprvu dej len vliekol. Do polovice knihy je opisovaný len Tobyho psychický stav, ako sa rozpolťuje v myšlienkach či veriť v Boha alebo neveriť a pri tom navštevuje všetky dokonalo (slovne) popísané kostoly, pričom máte pocit, že len kostol je opísaný cez dve strany. Približne v polovici knihy sa konečne začne niečo diať, keď sa Tobymu zjaví Malkiáš. Dej v stredoveku ma potom už chytil, príbeh židovskej rodiny bol celkom zaujímavý a dojímavý. Tento príbeh mohla kľudne autorka predĺžiť. Na konci knihy sa následne dozviete ako bude približne pokračovať druhý diel tejto série.
Môj dojem z tejto knihy : Očakávala som riaden bestseller, samozrejme kvôli masívne reklamnej kampani a keďže je Anne Rice  autorkou knihy Interview s upírom tobôž.  Námet bol dobrý, ale proste je tam "ale", ktorého sa neviem zbaviť.

5 komentárov:

  1. Dobrá recenzia, Čas anjelov som si chcela prečítať, hlavne kvôli tej masívnej reklamnej kampani, ako spomínaš, ale čakala som niečo iné. Podľa tej recenzie to znie divne. :-D Asi by som ani neľutovala, keby som sa k tomu nedostala.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nikita kniha ako taká nebola najhoršia, ale pol knihy som prespala a pol knihy som bola v napätí... keby tú druhú polovicu knihy predĺžila tak by to bolo celkom slušné... bude ale aj pokračovanie, a to teda očakávam, že to autorka len rozbalí...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jop, súhlasím, že kniha mohla zo seba vyťažiť viac... resp. vyťažiť z témy. Tie psychické procesy hlavného hrdinu ma deptali!! Inak, kvalitná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja som ju chcela, ale ako čítam recenzie mala by som asi rozmýšľať či by to neboli vyhodené peniaze, ale tak každý je iný a každému sa páčia iné veci a aj tak ja nie som náročný čitateľ, možno som toho prečítala ešte málo, možno po čase by som našla aj lepšie a potom by som videla, či je táto kniha pre m§a zaujímavou alebo nie

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mne sa kniha páčila veľmi. Ak by som si však prečítala opis knihy uvedený vyššie skôr ako samotnú knihu, asi by som ju ani nezačala čítať. Prvú kapitolu by som síce o značnú časť skrátila, tiež nemám rada rozsiahle opisy,ale ďalej to už bolo veľmi rýchle čítanie. Každopádne by som ja napísala úplne iný opis tejto knihy..

    OdpovedaťOdstrániť