nedeľa 27. februára 2011

RECENZIA : Angelológia Danielle Trussoniová

Príbeh sestry Evangeliny, ktorý v podstate začal tým, že ju otec ako malú zveril do opatery františkánskym sestrám z adorácie kostola sv. Rozálie v New Yorku. Evangelinin svet je rovnomerný, priamo úmerný kláštoru. Každé ráno hygiena, navlečenie rovnošaty sestier, ruženec a napokon ako vždy o 5:00 ráno, ranná modlidba. V kostole v ktorom žije existuje tzv. nepretržitá adorácia, čo znamená, že sa tu sestry modlia nepretržite 24 hodín denne. Každá sestra má presne určené hodiny kedy sa má v kaplnke modliť, takže sa striedajú tak aby ani minútu kaplnka neostala bez modliacich sa sestier. Evangelina je okrem toho poverená pracovať v knižnici kostola a s tým spojené aj preberanie pošty a staranie sa o archív kláštora. Jedného dňa pri triedení pošty nastane zvrat, keď Evangelina otvorí list v ktorom Verlain prosí  hlavnú predstaviteľku kláštora ( už starú ženu pripútanú o lôžko ), o nazretie do archívu. Prísne podmienky ale Evangelinu nútia nevyhovieť mu. Evangelina ale Verlainovi nie je ľahostajná a tak hľadá listy, ktoré si pravdepodobne písali nebohá matka predstavená a filantropka Abigaile Rockefellerová. V archíve ich nájde a prostredníctvom nich sa spolu s Verlainom dozvedajú o Agelologickej spoločnosti a Nefilimoch.

Nefilimovia sú potomkovia nebezpečne krásnych anjelov a žien, ktoré im podľahli. Od začiatku boli pri mocných menách, vybudovali si siete vplyvu vo vláde, priemysle aj v médiách. Na ľudských slabostiach si budovali svoje záujmy. Hlavná predstaviteľka kláštora oboznámi Evangelinu prísne stráženým tajomstvom kláštora a o tom že jej stará matka Gabriela ešte žije v Paríži. Evangelina sa dozvedá všetko o expedícií do Rodop, ktorá môže celý konflikt medzi Nefilimami a Angelológmi skoncovať. Je možné že v Rodopách v Diablovom hrdle našli niečo čo umlčí Nefilimov a skoncujú s ich mocou? Evangeline sa podarí pochopiť spojitosť medzi kláštorom a expedíciou, ktorá sa v minulosti konala a zistiť prečo si nebohá matka predstavená písala s Abigaile. V nebezpečenstve sa ocitá Evangelina, celá angelologická spoločnosť aj kláštor a je len na Evangeline, aby pomohla zabrániť strašnej porážke. Čo sa vlastne stalo s Evangelininou mamou a kto je vlastne Percival? Čo našli na expedícií a kde to ukryli?

Kniha je písaná v prítomnosti a je prerývaná rozprávaním predstaviteľky kláštora a starej matky Evangeliny o dobách kedy vznikla angelologická štúdia, aby čitateľ pochopil čím sa vlastne angelológia zaoberá a vysvetlenia na čom sa veda opierala ( Kniha Mojžišova a Henochova ...). Táto kniha naozaj spája dobrodružnú predstavivosť, históriu, náboženstvo a dávne mýty.

Ja osobne som sa s knihou bila týždeň a popravde v niektorých pasážach som mierne zaspávala. Proste som mala pocit že sa to len zbytočne celé naťahuje, ale zasa niektoré pasáže knihy boli tak napínavé, že som skoro zabudla dýchať. Koniec knihy však autorka tak krásne vykreslila až som sa vžila s Evangelinou natoľko a vyronila nejednu slzičku. V kútiku duše dúfam, že Danielle neostane len pri tejto knihe a poteší nás aj druhou časťou.